Poradna

-
Jaká je vazba mezi rozpočtem obce a uzavíranými smlouvami? Je obec oprávněna uzavřít smlouvu, není-li v rozpočtu zanesen odpovídající výdaj?
 
Kdo by měl v režimu zákona o obcích vyřizovat stížnosti na starostu, příp. jiného zastupitele obce?
 
-
 

AKTUÁLNÍ KURZY

-

Přihlaste se na akreditované kurzy

AKTUÁLNÍ NABÍDKA KUZRŮ

  

 
-
 

Akce SMO ČR

-

XXII. celostátní finanční konference

21.22. listopadu 2019, Praha

-
 

Obsah seminářů

Samotný seminář se skládá ze dvou bloků. V prvním bloku jsou zastupitelé seznámeni se základním tématem systémem veřejné správy v ČR, s úkoly, které v rámci své funkce plní a s tématem komunikace. Konkrétně se jedná např. o témata Obec v systému veřejné správy v ČR, Role zastupitele obce a etické principy, Komunikace jako klíčový faktor práce zastupitele apod. Tato témata jsou povinná.

V rámci druhého bloku je možné volit z následující nabídky volitelných témat (z časových důvodů je možné volit nanejvýše 3 témata):

  1. Zastupitel jako manažer: řízení obce z hlediska časových úkolů, řízení zastupitelstva, rady, komisí, systém v práci manažera, vlastnosti zastupitele jako manažera;
  2. Zastupitel jako vyjednavač a reprezentace: vyjednávání s cílovými skupinami, propagace obce, zastupování obce při společenských příležitostech;
  3. Zastupitel jako hospodář: finance: rozpočet obce – navrhování, schvalování, plnění, kontrola, prevence zadluženosti obce;
  4. Zastupitel jako hospodář: majetek: hospodaření s majetkem dle zákona o obcích, obecní majetek zbytný/nezbytný, způsoby péče o majetek.
  5. Zastupitel jako osoba odpovědná za dlouhodobý rozvoj obce: strategický plán, strategické dokumenty jednotlivých oblastí, územní plán;
  6. Zastupitel jako zákonodárce a ombudsman: legislativní nástroje obce, práva občanů a možnosti jejich obhajoby, práva zastupitelů apod.

Konečný výběr témat je řešen ve spolupráci příslušné obce (města) a lektora, který je pověřen vedením samotného vzdělávacího semináře. Seminář může být po dohodě s lektorem vždy individuálně přizpůsoben aktuálním potřebám obce.

 

Pro lektory

 

Kalendář akcí SMO ČR

-
20. listopadu 2019 16:00-17:00

Předsednictvo Komory obcí

Clarion Congress Hotel Prague, Praha 9
 
21. - 22. listopadu 2019

XXII. celostátní finanční konference

Clarion Congress Hotel Prague, Praha 9
 
21. listopadu 2019 18:00-20:00

Společné jednání Komory měst a Komory obcí

Clarion Congress Hotel Prague, Praha 9
 
22. listopadu 2019 08:30-09:30

Rada Svazu

Clarion Congress Hotel Prague, Praha 9
 
27. listopadu 2019 10:00-13:00

Dopravní komise

Praha, Kancelář Svazu
 
 
-
 

Kontakty SMO ČR

-

Svaz měst a obcí ČR
5. května 1640/65
140 00 Praha 4
projekteso@smocr.cz
 

Hlavní projektový manažer
Ing. Jan Slanec
tel.: 734 316 478 
slanec@smocr.cz

Vedoucí expert procesů ve vzdělávání
Mgr. Jan Mareš
tel.: 730 894 888
mares@smocr.cz

 

Kontakty na další členy realizační týmu

ZDE

 

-
Copyright © 2019 Svaz měst a obcí ČR Realizace SEAL, s.r.o.