Poradna

-
Obec hodlá rekonstruovat budovu obecního úřadu, předpokládá se cena okolo 1.200.000,- Kč. Musíme v této situaci postupovat dle zákona o veřejných zakázkách?
 
Jak řešit neshody mezi starostou a kontrolním nebo finančním výborem?
 
-
 

AKTUÁLNÍ KURZY

-

Přihlaste se na akreditované kurzy

AKTUÁLNÍ NABÍDKA KUZRŮ

  

 
-
 

Akce SMO ČR

-
-
 

Bezplatná právní poradna: Právo na informace

Jak se určí výše úhrady za poskytování informací?

Předpokladem možnosti požadovat úhradu nákladů je zveřejnění sazebníku úhrad za poskytování informace, přestože toto není zákonem explicitně zmíněno. Bez existence sazebníku (jehož zveřejnění ukládá § 5 odst. 1 písm. f) zákona o svobodném přístupu k informacím) totiž hrozí riziko nahodilého určování nákladů rozdílně u různých žadatelů. Pokud obec sazebník zveřejněn nemá, nelze vyloučit jeho zveřejnění „narychlo“ nejpozději souběžně s uplatněním požadavku na úhradu nákladů, jistě však bude vhodné jej zveřejnit alespoň pro případ dalších příchozích žádostí a min. pro vyhovění požadavku zákona.

Požadování úhrady nákladů zásadně předpokládá, že povinný subjekt má už informace pro žadatele shromážděné a připravené, neboť pouze tak může přesně vyčíslit své náklady na poskytnutí informace.

 

Pro lektory

 

Kalendář akcí SMO ČR

-
10. září 2019 09:30-11:30

Kontrolní výbor

Praha, Kancelář Svazu
 
10. září 2019 10:00-13:00

Předsednictvo Komory obcí

Praha, Kancelář Svazu
 
11. září 2019 09:00-11:00

Předsednictvo Komory měst

Kancelář Svazu
 
11. - 12. září 2019

Komora statutárních měst

Skalka u Ježova
 
11. - 12. září 2019

Předsednictvo Svazu

Skalka u Ježova
 
 
-
 

Kontakty SMO ČR

-

Svaz měst a obcí ČR
5. května 1640/65
140 00 Praha 4
projekteso@smocr.cz
 

Hlavní projektový manažer
Ing. Jan Slanec
tel.: 734 316 478 
slanec@smocr.cz

Vedoucí expert procesů ve vzdělávání
Mgr. Jan Mareš
tel.: 730 894 888
mares@smocr.cz

 

Kontakty na další členy realizační týmu

ZDE

 

-
Copyright © 2019 Svaz měst a obcí ČR Realizace SEAL, s.r.o.