Poradna

-
Přes prázdniny probíhají ve škole opravy a rekonstrukce některých učeben, které stavební práce lze považovat za „neinvestiční výdaje“?
 
Kde je zápis ze zasedání zastupitelstva uložen?
 
-
 
 
 

Bezplatná právní poradna: Právo na informace

Jak se určí výše úhrady za poskytování informací?

Předpokladem možnosti požadovat úhradu nákladů je zveřejnění sazebníku úhrad za poskytování informace, přestože toto není zákonem explicitně zmíněno. Bez existence sazebníku (jehož zveřejnění ukládá § 5 odst. 1 písm. f) zákona o svobodném přístupu k informacím) totiž hrozí riziko nahodilého určování nákladů rozdílně u různých žadatelů. Pokud obec sazebník zveřejněn nemá, nelze vyloučit jeho zveřejnění „narychlo“ nejpozději souběžně s uplatněním požadavku na úhradu nákladů, jistě však bude vhodné jej zveřejnit alespoň pro případ dalších příchozích žádostí a min. pro vyhovění požadavku zákona.

Požadování úhrady nákladů zásadně předpokládá, že povinný subjekt má už informace pro žadatele shromážděné a připravené, neboť pouze tak může přesně vyčíslit své náklady na poskytnutí informace.

 

Pro lektory

 

Kalendář akcí SMO ČR

-
26. března 2019 09:00-14:00

Krajské setkání v Moravskoslezském kraji

Clarion Congress Hotel Ostrava, Zkrácená 2703, Ostrava
 
27. března 2019 09:00-14:00

Krajské setkání v Olomouckém kraji

Magistrát města Olomouce, Hynaisova 10, Olomouc
 
28. března 2019 09:00-14:00

Krajské setkání ve Zlínském kraji

Kongresové centrum Zlín, náměstí T.G. Masaryka 5556, Zlín
 
2. dubna 2019 10:00-15:00

Školská komise

Praha, sídlo České školní inspekce
 
9. dubna 2019 09:30-11:30

Kontrolní výbor

Praha, Kancelář Svazu
 
 
-
 

Kontakty SMO ČR

-

Svaz měst a obcí ČR
5. května 1640/65
140 00 Praha 4
projekteso@smocr.cz
 

Hlavní projektový manažer
Ing. Jan Slanec
tel.: 734 316 478 
slanec@smocr.cz

Vedoucí expert procesů ve vzdělávání
Mgr. Jan Mareš
tel.: 730 894 888
mares@smocr.cz

 

Kontakty na další členy realizační týmu

ZDE

 

-
Copyright © 2019 Svaz měst a obcí ČR Realizace SEAL, s.r.o.